Tiedote työttömyyskassojen sulautumisesta tehdystä aiesopimuksesta

JATTK-työttömyyskassa, Työttömyyskassa Statia ja Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassa tiedottavat

JATTK-työttömyyskassa, Työttömyyskassa Statia ja Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassa ovat laatineet aiesopimuksen työttömyyskassojen sulautumisesta. Pyrkimyksenä on parantaa työttömyyskassojen kustannustehokkuutta ja vakavaraisuutta, koska yhdistyneellä kassalla on entistä paremmat mahdollisuudet vastata 2020-luvun tuomiin työttömyyskassavelvoitteisiin ja -haasteisiin samalla kehittäen palveluitaan ja toimintaansa. Yhdistyneessä kassassa olisi sulautumisen jälkeen noin 110 000 jäsentä.

Mikäli sulautumispäätös vahvistetaan JATTK-työttömyyskassan, Työttömyyskassa Statian ja Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassan ylimmissä päättävissä elimissä vuoden 2020 aikana, uusi yhdistynyt työttömyyskassa palvelisi jäseniään 1.1.2021 alkaen. Uudesta nimestä päättää kassojen sulautumisryhmä kevään 2020 aikana.

Sulautuminen ei edellytä kassojen jäseniltä mitään toimenpiteitä eikä heidän kerryttämäänsä työttömyysturvaan tai ansiopäivärahamaksatukseen tule muutoksia.